Skautské středisko
Zlatá stezka Prachatice

Výprava Orinu o jarních prázdninách (2.- 4.3.2012)

Jarně prázdninová výprava Orinu.

3. března začínaly jarní prázdniny na Prachaticku a proto by byl téměř hřích toho nevyužít k vícedenní výpravě. Naším cílem byla oblíbená chaloupka u Rákosníčkova rybníčku. Na vlakovém nádraží se nás v pátek odpoledne sešlo osm - Kuky, Smíšek, Delfínek, Snickers, Pavouk, Skipi, Danka a Ble. Všichni až na Ble po mírném zaváhání s volbou vlaku jedoucího tím správným směrem, tedy na Volary, nastoupili a odjeli vstříc chrobolským lesům. Ble mezitím vzala doprovodné vozidlo a vyrazila alespoň trochu chatu rozehřát.
Do Chrobol jede vláček necelou čtvrt hodinu, takže jsem ani pořádně nestihli vybalit svačinky a už jsme zase vystupovali. Nahodili jsme batohy na záda a vyrazili do libínského kopce. Ač se v Prachaticích už probouzelo jaro, tady ještě na cestě i v lese ležel sníh a od něho šla docela zima.Cesta navíc byla uklouzaná a tak se nám zdála delší než obvykle. Nakonec jsme ale dorazili k chaloupce, kde první starostí bylo, kdo bude spát nahoře. Nakonec vyhrály holky, čehož nakonec náležitě litovaly. Po vybalení jsme si k večeři ohřáli párky, a pak jsme si zahráli vědomostní hru Česko, ve které excelovaly Smíšek s Delfínkem.
Druhý den ráno jsme vstávali jen zvolna. Klučičí trojka se ujala přípravy snídaně ve složení chleba s paštikou a čaj. Pak jsme se věnovali hlavně hrám venku, ať už to bylo sbírání pexesa nebo hledání evropských zemí. K nemalé radosti dětí byl čas i na neorganizované aktivity, kdy se věnovaly stavbě bunkrů a vzájemným soubojům. K obědu byla vynikající čočka s volským okem a po krátkém poledním odpočinku jsme vyrazili na průzkum okolí. Po cestě všichni blbli a nakonec to nejvíce odnesly Danči kalhoty, které utržily díru na koleni. A protože ani ono koleno nebylo úplně ušetřeno, vrátili jsme se do chaty a hráli vědomostní hry. K večeři jsme si dali nudličkovou polévku a chleba se strouhaným sýrem a po ní jsme si nejprve vyzkoušeli, kdo je největší mamonář a dokáže nejlépe rozlišit peníze po hmatu, pak jsme si zahráli na mafiány z Palerma a večer jsme zakončili ve stylu pořadu Partička hrou jedno slovo. Pokud máte profil na Facebooku, krátký záznam najdete zde. Po nezbytné hygieně jsme se uložili k spánku, tentokrát nahoře spali kluci a holkám dole Danka vyprávěla pověsti.
V neděli byly na řadě holky, aby připravily snídani. Chvíli to vypadalo, že bude potřeba alespoň tuna marmelády na namazání dvou vánoček, ale nakonec nám zásoby vystačily. Po snídani se holky věnovaly mytí nádobí, zatímco kluci společnými silami doplnili zásoby dřeva. Dopoledne jsme opět zahráli pár běhacích her a dokončili stavbu bunkrů, které se vyznačovaly pevným zabezpečením.
Po obědě (byly obligátní špagety) jsme dokončili úklid chaloupky a vyrazili na vlak. Z kopce nám přesun šel o mnoho lépe a tak jsme na zastávku v Chrobolech dorazili s drobným předstihem. K naší velké radosti tentokrát ze směru od Volar dorazil pěkný žlutozelený vláček Regionova, kterým jsme se vrátili do Prachatic, kde už na nás čekali rodičové nebo jiní příbuzní, aby si nás odvezli domů.

Copyright (c) 2007-2015 Junák, středisko Zlatá stezka Prachatice, z.s.
Design: Bytegang.com Realizace: Euro Grid Support Center s.r.o.